Test wejściowy kierunkowskazów/świateł awaryjnych (MICU)
Poniższy opis został skopiowany z "Instrukcji Serwisowej";
1. Sprawdzić bezpiecznik nr 10 (7,5 A) w skrzynce bezpieczników pod deską
rozdzielczą. Jeśli bezpiecznik jest uszkodzony, należy go wymienić i przejść do
punktu 3.
2. Odłączyć złączki skrzynki bezpieczników pod deską rozdzielczą.
UWAGA: Wszystkie złączki po stronie przewodu
mają żeńskie styki.

3. Sprawdzić, czy złączka i
styki gniazda dobrze kontaktują.
-
Jeśli styki są zagięte, poluzowane czy też skorodowane, należy je naprawić i
sprawdzić ponownie system.
-
Jeśli styki wyglądają prawidłowo, przejść do punktu 4.
4. Przy odłączonej złączce wykonać poniższe testy wejściowe przy odpowiedniej
złączce.
-
Jeśli dowolny z testów wykaże usterkę, należy odszukać i usunąć przyczynę, a
następnie ponownie sprawdzić system.
-
Jeśli wszystkie wyniki testów wejściowych są prawidłowe, przejść do punktu 5.
| Nr styku | Przewód | Warunki testu | Test: Oczekiwany wynik | Prawdopodobna przyczyna (w przypadku nieuzyskania prawidłowego wyniku) |
|---|---|---|---|---|
| G2 | WHT | W każdych warunkach |
Sprawdzić napięcie
między stykiem G2 i masą: Powinno być napięcie akumulatora. |
|
| G6 | BLU | W każdych warunkach |
Sprawdzić napięcie
między stykiem G6 i masą: Powinno być napięcie akumulatora. |
|
| E39 | BRN | W każdych warunkach |
Połączyć styki G2 i
E39 przewodem połączeniowym: Światła prawego tylnego kierunkowskazu powinny być włączone. |
|
| E40 | BLU | W każdych warunkach |
Połączyć styki G2 i
E40 przewodem połączeniowym: Światła lewego tylnego kierunkowskazu powinny być włączone. |
|
| F1 | BRN | W każdych warunkach |
Połączyć styki G2 i
F1 przewodem połączeniowym: Światła prawego przedniego kierunkowskazu powinny być włączone. |
|
| G1 | BLU | W każdych warunkach |
Połączyć styki G2 i
G1 przewodem połączeniowym: Światła lewego przedniego kierunkowskazu powinny być włączone. |
|
| P1 | BRN | W każdych warunkach |
Połączyć styki G2 i
P1 przewodem połączeniowym: Kontrolka prawego kierunkowskazu powinna być włączona. |
|
| P6 | BLU | W każdych warunkach |
Połączyć styki G2 i P6
przewodem połączeniowym: Kontrolka lewego kierunkowskazu powinna być włączona. |
|
5. Podłączyć złączki do
skrzynki bezpieczników pod deską rozdzielczą i przeprowadzić poniższe testy
sygnału wejściowego złączek.
-
Jeśli dowolny z testów wykaże usterkę, należy odszukać i usunąć przyczynę, a
następnie ponownie sprawdzić system.
-
Jeśli żaden z testów wejściowych nie wykaże niesprawności, prawdopodobnie
jest uszkodzony moduł MICU; wymienić skrzynkę bezpieczników pod deską
rozdzielczą.
| Nr styku | Przewód | Warunki testu | Test: Oczekiwany wynik | Prawdopodobna przyczyna (w przypadku nieuzyskania prawidłowego wyniku) |
|---|---|---|---|---|
| T34 | BLK | W każdych warunkach |
Sprawdzić napięcie
między stykiem i masą: Powinno być mniejsze niż 1 V. |
|
| E6 | BLK | W każdych warunkach |
Sprawdzić napięcie
między stykiem i masą: Powinno być mniejsze niż 1 V. |
|
| E33 | BLK | W każdych warunkach |
Sprawdzić napięcie
między stykiem i masą: Powinno być mniejsze niż 1 V. |
|
| F20 | BLK | W każdych warunkach |
Sprawdzić napięcie
między stykiem i masą: Powinno być mniejsze niż 1 V. |
|
| R1 | BLU | W każdych warunkach |
Sprawdzić napięcie
między stykiem i masą: Powinno być napięcie akumulatora. |
Uszkodzona skrzynka bezpieczników pod deską rozdzielczą |
| Q11 | GRN | Wyłącznik świateł awaryjnych naciśnięty |
Sprawdzić napięcie
między stykiem i masą: Powinno być napięcie akumulatora. |
|
| S18 | BRN | Przełącznik kierunkowskazu w położeniu prawym |
Sprawdzić napięcie
pomiędzy stykami S18 i S5: Powinno być mniejsze niż 1 V. |
|
| Przełącznik kierunkowskazu w położeniu lewym lub neutralnym |
Sprawdzić napięcie
pomiędzy stykami S18 i S5: Powinno być 5V lub więcej. |
| ||
| S19 | LT GRN | Przełącznik kierunkowskazu w położeniu lewym |
Sprawdzić napięcie
pomiędzy stykami S19 i S5: Powinno być mniejsze niż 1 V. |
|
| Przełącznik kierunkowskazu w położeniu prawym lub neutralnym |
Sprawdzić napięcie
pomiędzy stykami S19 i S5: Powinno być 5V lub więcej. |
|